Pyhä 17.4.2024

Ski Sport Finlandin varsinaisia jäseniä voivat sääntöjen mukaan olla rekisteröidyt yhdistykset, jotka täyttävät SSF:n sääntöjen kohdan 5 (linkki sääntöihin) edellytykset.  Jäseneksi liitytään vapaamuotoisella hakemuksella yhdistyksen hallitukselle, joka käsittelee jäsenhakemuksia kokouksissaan jatkuvalla periaattella. Hakemus ja PRH:n myöntämä rekisteriote tulee lähettää sähköpostitse yhdistyksen toimitusjohtajalle tai postittaa yhdistyksen voimassa olevaan postiosoitteeseen.

Yhdistyksen kannatusjäseneksi hallitus voi hyväksyä oikeustoimikelpoisia yhteisöjä tai yksityishenkilöitä, jotka haluavat tukea yhdistyksen tarkoitusta.

Henkilöjäseneksi yhdistykseen voi liittyä yksityinen henkilö, joka ilmoittaa halukkuudestaan liittyä yhdistyksen jäsenrekisteriin, joka sitoutuu noudattamaan henkilöjäsenyyden sääntöjä ja joka haluaa tukea yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa maksamalla jäsenmaksun mikäli sellainen on määritetty.

Yhdistyksen jäsenmaksuista päättää vuosittain seurakokous., jossa äänioikeutettuja ovat yhdistyksen varsinaiset jäsenet.